Updated January 12, 2018
Label (Company) |
|
|
Country |
|
|
Format |
|
|
Number of records |
|
|
Catalogue number |
|
|
Catalogue number of side 1 |
|
|
Catalogue number of side 2 |
|
|
Catalogue number of side 3 |
|
|
Catalogue number of side 4 |
|
|
Matrix number of side 1 |
|
|
Matrix number of side 2 |
|
|
Matrix number of side 3 |
|
|
Matrix number of side 4 |
|
|
Mono or Stereo |
|
|
Rotation speed, rpm |
|
|
First release date |
|
Click on image to enlarge
Щёлкните на картинку для её увеличения
FIRST PRESSING (November 11, 1977)
ПЕРВЫЙ ПРЕСС (11 ноября 1977 года)
Known combinations of matrix numbers endings:
Известные сочетания окончаний матричных номеров:
comb. 1 |
comb. 2 |
comb. 3 |
||||
side 1 |
-1 |
-1 |
-1 |
|||
side 2 |
-1 |
-2 |
-2 |
|||
side 3 |
-1 |
-1 |
-3 |
|||
side 4 |
-1 |
-1 |
-1 |
COVER
ОБЛОЖКА
Gatefold cover, inside (var. A)
Разворотная обложка, внутренность (вар. A)
Gatefold cover, inside (var. A), fragment Разворотная обложка, внутренность (вар. A), |
Gatefold cover, inside (var. B), fragment Разворотная обложка, внутренность (вар. B), |
Spine (var. A or var. B) - the front side of the cover up
Корешок (вар. A или вар. B) - обложка расположена лицевой стороной вверх
INNER SLEEVES
ВНУТРЕННИЕ ПАКЕТЫ
LABELS
ЭТИКЕТКИ
SECOND PRESSING (circa 1981-1984)
ВТОРОЙ ПРЕСС (примерно 1981-1984 годов)
Known combinations of matrix numbers endings:
Известные сочетания окончаний матричных номеров:
comb. 1 |
comb. 2 |
comb. 3 |
||||
side 1 |
-1 |
-2 |
-2 |
|||
side 2 |
-2 |
-2 |
-2 |
|||
side 3 |
-3 |
-3 |
-3 |
|||
side 4 |
-1 |
-2 |
-3 |
COVER
ОБЛОЖКА
Front and back sides of cover, Лицевая и задняя стороны обложки, |
Gatefold cover, inside (var. B)
Разворотная обложка, внутренность (вар. B)
INNER SLEEVES
ВНУТРЕННИЕ ПАКЕТЫ
LABELS
ЭТИКЕТКИ
Label of record 1, side 1 Этикетка пластинки 1, сторона 1 |
Label of record 1, side 2 Этикетка пластинки 1, сторона 2 |
Label of record 2, side 1 Этикетка пластинки 2, сторона 1 |
Label of record 2, side 2 Этикетка пластинки 2, сторона 2 |
THIRD PRESSING (circa 1984-1987)
ТРЕТИЙ ПРЕСС (примерно 1984-1987 годов)
Known combinations of matrix numbers endings:
Известные сочетания окончаний матричных номеров:
comb. 1 |
||||||
side 1 |
-2 |
|||||
side 2 |
-2 |
|||||
side 3 |
-4-1-1-1 |
|||||
side 4 |
-2 |
COVER
ОБЛОЖКА
Gatefold cover, front side Разворотная обложка, лицевая сторона |
Gatefold cover, back side Разворотная обложка, задняя сторона |
INNER SLEEVES
ВНУТРЕННИЕ ПАКЕТЫ
Inner sleeve for record 1, front side Внутренний пакет для пластинки 1, |
Inner sleeve for record 1, back side Внутренний пакет для пластинки 1, |
Inner sleeve for record 2, front side Внутренний пакет для пластинки 2, |
Inner sleeve for record 2, back side Внутренний пакет для пластинки 2, |
LABELS
ЭТИКЕТКИ
FOUR PRESSING (circa 1988-early 90s)
ЧЕТВЁРТЫЙ ПРЕСС (примерно 1988-начало 90-х годов)
Known combinations of matrix numbers endings:
Известные сочетания окончаний матричных номеров:
comb. 1 |
||||||
side 1 |
-2 |
|||||
side 2 |
-2 |
|||||
side 3 |
-4-1-1-1 |
|||||
side 4 |
-3-1-1 |
COVER
ОБЛОЖКА
Gatefold cover, front side Разворотная обложка, лицевая сторона |
Gatefold cover, back side Разворотная обложка, задняя сторона |
LABELS
ЭТИКЕТКИ
LP 1, SIDE 1
N |
Title and author |
Time |
Comments |
1 |
Yesterday (Lennon-McCartney) | 2:03 |
The album 'Help!'. |
2 |
I'll Follow The Sun (Lennon-McCartney) | 1:47 |
The album 'Beatles For Sale'. |
3 |
I Need You (Harrison) | 2:27 |
The album 'Help!'. |
4 |
Girl (Lennon-McCartney) | 2:30 |
The album 'Rubber Soul'. |
5 |
In My Life (Lennon-McCartney) | 2:24 |
The album 'Rubber Soul'. |
6 |
Words Of Love (Holly) | 2:12 |
The album 'Beatles For Sale'. |
7 |
Here, There And Everywhere (Lennon-McCartney) | 2:22 |
The album 'Revolver'. |
LP 1, SIDE 2
N |
Title and author |
Time |
Comments |
1 |
Something (Harrison) | 2:59 |
The album 'Abbey Road'. |
2 |
And I Love Her (Lennon-McCartney) | 2:28 |
The album 'A Hard Day's Night'. |
3 |
If I Fell (Lennon-McCartney) | 2:18 |
The album 'A Hard Day's Night'. |
4 |
I'll Be Back (Lennon-McCartney) | 2:20 |
The album 'A Hard Day's Night'. |
5 |
Tell Me What You See (Lennon-McCartney) | 2:35 |
The album 'Help!'. |
6 |
Yes It Is (Lennon-McCartney) | 2:38 |
The single 'Ticket To Ride'. |
LP 2, SIDE 1
N |
Title and author |
Time |
Comments |
1 |
Michelle (Lennon-McCartney) | 2:40 |
The album 'Rubber Soul'. |
2 |
It's Only Love (Lennon-McCartney) | 1:55 |
The album 'Help!'. |
3 |
You're Going To Lose That Girl (Lennon-McCartney) | 2:16 |
The album 'Help!'. |
4 |
Every Little Thing (Lennon-McCartney) | 2:01 |
The album 'Beatles For Sale'. |
5 |
For No One (Lennon-McCartney) | 1:58 |
The album 'Revolver'. |
6 |
She's Leaving Home (Lennon-McCartney) | 3:33 |
The album 'Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band'. |
LP 2, SIDE 2
N |
Title and author |
Time |
Comments |
1 |
The Long And Winding Road (Lennon-McCartney) | 3:37 |
The album 'Let it Be'. |
2 |
This Boy (Lennon-McCartney) | 2:11 |
The single 'I Want To Hold Your Hand'. |
3 |
Norwegian Wood (Lennon-McCartney) | 2:01 |
The album 'Rubber Soul'. |
4 |
You've Got To Hide Your Love Away (Lennon-McCartney) | 2:07 |
The album 'Help!'. |
5 |
I Will (Lennon-McCartney) | 1:44 |
The album 'The Beatles (White Album)'. |
6 |
P.S. I Love You (Lennon-McCartney) | 1:59 |
The single 'Love Me Do'. |
NOTE
This compilation was originally released in the United States on October 21, 1977 by Capitol Records with catalog number SKBL-11711. In the UK, the collection appeared on store shelves about a month later in a simplified version. The English version lacked the booklet and individual inner record sleeves, and the cover was plain, without embossing or pressed gold foil into it. The packaging for this set was designed by the then Art Director of Capitol records in the U.S. – Kenneth R. Anderson. For the sleeve design, Mr. Anderson took as a basis photographs by Richard Avedon, which originally appeared in 1968 in LOOK magazine in the United States and STERN in Europe.
Unfortunately, nothing new on the album, every track had been previously released, but with this release two tracks were on album for the first time, which also meant the first time in stereo. These were 'Yes It Is' and 'This Boy'.
The very first covers didn't include the photographer's name on the album gatefold. The inscription in the lower right corner 'Photography: Richard Avedon' was added a little later. Therefore, the covers of the first press can be found both without the name of the photographer and with his indication. The main thing you should pay attention to is the marking of the stampers. On the first press it consists of letters.
The labels had the design accepted at that time with the perimeter text reads: "EMI Records Limited. All Rights Of The Manufacturer And Of The Owner Of The Recorded Work Reserved. Unauthorised Public Performance, Broadcasting, And Copying Of This Record Prohibited. Made In Gt Britain" and the matrix numbers contained the mark of mastering and cutting engineer - HARRY (full name Harry T. Moss). His name can often be found on the records as the abbreviation HTM.
This compilation was republished three times in the periods 1981-1984, from 1984 to 1987 and after 1988 until the beginning of the 90s again with a new cover and labels design.
Circa 1979, stampers began to be numbered. This is the main sign of the second press, since on the plates of the second press you can find labels of the old design (from the first press), which are still preserved in large quantities in warehouses. But, at the same time, all the records already had numbering stamps in the form of numbers. Also, the second press made extensive use of the old cover design with the photographer's name in the middle of the spread.
The label design of the second press also underwent minor changes. The inscription around their perimeter became longer due to additional words and some changes to the text itself: now it began with the words "ALL RIGHTS OF THE PRODUCER and of the owner. Unauthorized PUBLIC PERFORMANCE, BROADCASTING, COPYING AND HIRING" and ended with "MANUFACTURED IN THE UK BY emi records limited". Changes that have occurred in the text are highlighted in capital font.
Around 1984-1987, the collection was released again. The inscription around the perimeter of the label has changed slightly in the phrase "Unauthorized copying, hiring, renting, public performance and broadcasting" (the word order has been rearranged).
Long digital designations began to appear in matrix numbers, for example, YEX 973 - 4-1-1-7.
After 1988, the cover changed significantly - it already had a barcode, and on new copies, an apple logo was placed in the lower right corner of the back side (although there are copies without it).
The design of the labels has also changed completely. Along with new labels, you can often find labels from previous designs on records.
ПРИМЕЧАНИЕ
Первоначально данный сборник вышел в США 21 октября 1977 года на Capitol Records под каталожным номером SKBL-11711. В Великобритании сборник появился на прилавках магазинов примерно спустя месяц в упрощённом варианте. В английской версии отсутствовал буклет и индивидуальные внутренние пакеты для пластинок, а обложка была обычной, без тиснения и впрессованной в неё фольги, имитирующей золото. Дизайн этого набора разработал тогдашний арт-директор Capitol Records в США Кеннет Р. Андерсон. Для оформления конверта г-н Андерсон взял за основу фотографии Ричарда Аведона, которые изначально появились в 1968 году в журналах LOOK в США и STERN в Европе.
К сожалению, на альбоме нет ничего нового, каждый трек был выпущен ранее, но с этим релизом два трека впервые попали на альбом, что также означало то, что впервые они звучали в стерео. Это были "Yes It Is" и "This Boy".
Самые первые конверты не имели упоминания имени фотографа на развороте альбома. Надпись в правом нижнем углу "Photography: Richard Avedon" была добавлено чуть позже. Поэтому обложки первого пресса можно встретить как без имени фотографа, так и с указанием его. Главное, на что следует обратить внимание – это на маркировку штамперов. На первом прессе она состоит из букв.
Этикетки имели принятый на то время дизайн с надписью по периметру "EMI Records Limited. All Rights Of The Manufacturer And Of The Owner Of The Recorded Work Reserved. Unauthorised Public Performance, Broadcasting, And Copying Of This Record Prohibited. Made In Gt Britain", а матричные номера содержали клеймо инженера по нарезке лаковых дисков – HARRY (полное имя Harry T. Moss). Его имя можно часто встретить на пластинках, как сокращение HTM.
Данный сборник переиздавался трижды в периоды 1981-1984 гг., с 1984 по 1987 гг. и после 1988 вплоть до начала 90-х годов ещё раз с уже новым дизайном обложки и этикеток.
Примерно в 1979 году штамперы стали нумероваться цифрами. Это главный признак второго пресса, так как на пластинках второго пресса можно встретить этикетки старого дизайна (от первого пресса), которые ещё в большом количестве сохранились на складах. Но, при этом, все пластинки уже имели нумерацию штамперов в виде цифр. Также, во втором прессе широко использовались обложки старого дизайна с указанием имени фотографа в середине разворота.
Дизайн этикеток второго пресса тоже претерпел незначительное изменение. Надпись по периметру их стала длиннее за счёт дополнительных слов и некоторых изменений самого текста: теперь он начинался со слов "ALL RIGHTS OF THE PRODUCER and of the owner. Unauthorised PUBLIC PERFORMANCE, BROADCASTING, COPYING AND HIRING" и заканчивался "MANUFACTURED IN THE UK BY emi records limited". Произошедшие изменения в тексте выделены заглавным шрифтом.
Примерно в 1984-1987 годы сборник был выпущен вновь. Надпись по периметру этикетки немного изменилась в фразе "Unauthorised copying, hiring, renting, public performance and broadcasting" (был переставлен порядок слов).
В матричных номерах стали появляться длинные цифровые обозначения, например, YEX 973 - 4-1-1-7.
После 1988 года существенно изменилась обложка – она уже имела баркод, а также на новых экземпляры в правом нижнем углу задней стороны размещался логотип яблока (хотя, встречаются экземпляры и без него).
Полностью изменился и дизайн этикеток. Наряду с новыми этикетками часто на пластинках можно встретить этикетки предыдущего дизайна.